پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 250546
برگزاري جلسه شوراي عالي فضاي مجازي پس از ۳ ماه تعويق
تاریخ انتشار : 1399/10/16 10:09:18
نمایش : 1266
شصت و هشتمين جلسه شوراي عالي فضاي مجازي پس از ۳ ماه تعويق، بعدازظهر امروز برگزار مي شود و بررسي سند صيانت از کودکان در فضاي مجازي را در دستور کار دارد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، شصت و هشتمين جلسه شوراي عالي فضاي مجازي امروز سه شنبه از ساعت ۱۵ تا ۱۷ با حضور سران قوا و اعضاي حقيقي و حقوقي اين شورا در نهاد رياست جمهوري برگزار مي‌شود.

در اين جلسه قرار است بررسي سند «الزامات پيشگيري و مقابله با نشر اطلاعات و اخبار خلاف واقع در فضاي مجازي» ادامه يابد. اين سند در آخرين جلسه اين شورا که هشتم مهرماه برگزار شده بود، به بحث و تبادل نظر گذاشته شد.

در همين حال بررسي «سند صيانت از کودکان و نوجوانان در فضاي مجازي» نيز به عنوان دومين موضوع برگزاري اين جلسه در دستور کار قرار دارد.

با توجه به اهميت و لزوم سياستگذاري موضوعات متعدد در فضاي مجازي، برگزاري نامنظم شوراي عالي فضاي مجازي بارها مورد انتقاد فعالان فضاي مجازي، اعضاي حقيقي شورا و نيز رسانه‌ها قرار گرفته است. با وجودي که اين شورا بايد حداقل هر ۳ هفته يکبار تشکيل جلسه دهد اما از زمان برگزاري آخرين جلسه اين شورا بيش از ۳ ماه مي‌گذرد و طي ۱۰ ماه گذشته نيز اين شورا تنها ۳ بار در ۹ تيرماه، ۲۵ شهريور و ۸ مهرماه تشکيل شده است.

در اين باره حتي رهبر انقلاب نيز بارها بر اهميت فضاي مجازي و تسريع در روند پيگيري و تصويب پروژه‌هاي مرتبط با حاکميت فضاي مجازي تاکيد کرده اند.

براي مثال مقام معظم رهبري شهريورماه امسال در ديدار با اعضاي هيئت دولت در بخشي از سخنانشان موضوع فضاي مجازي را بسيار مهم خواندند و با تأکيد بر اينکه عوامل مسلط بين المللي در فضاي مجازي به شدت فعال هستند، گفتند: «تأکيد مکرر بر شبکه ملي اطلاعات و تشکيل شوراي عالي و مرکز ملي فضاي مجازي و شرکت رؤساي سه قوه در آن به همين علت است اما متأسفانه اهتمام لازم به اين موضوع نمي‌شود.»

ايشان آذرماه سال ۹۸ نيز در نامه‌اي به حسن روحاني رئيس جمهور خواستار سرعت بخشيدن به اجراي پروژه شبکه ملي اطلاعات شدند.

در اولويت قرار نگرفتن جلسات شوراي عالي فضاي مجازي، منجر به عدم سياستگذاري سريع طرح‌هاي مرتبط با حاکميت فضاي مجازي شده است و روند تصويب نهايي اين طرح‌ها، در فواصل طولاني مدت انجام مي‌شود و خروجي مورد انتظار را ندارد. به نحوي که طي دو سال اخير تنها ۳ سند به تصويب نهايي شوراي عالي فضاي مجازي رسيده است.

براي مثال در آخرين جلسه اين شورا، بخشي از سند پيشگيري و مقابله با نشر اطلاعات خلاف واقع در فضاي مجازي به تصويب رسيد و ادامه بررسي اين سند، ۳ ماه به تعويق افتاده است.

اين در حالي است که نوزدهمين جلسه شوراي اجرايي فناوري اطلاعات با حضور رئيس جمهور، بعدازظهر روز گذشته پانزدهم دي ماه برگزار شد و طي يک سال اخير حدود ۷ جلسه اين شورا با حضور رئيس جمهور و بدون تعويق برگزار شده است و اين طور به نظر مي‌رسد که دولت براي برگزاري اين شورا، اهتمام بيشتري نسبت به شوراي عالي فضاي مجازي به خرج مي‌دهد.

منبع: مهر

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html